7 tips om sneller af te vallen met wandelen | Your Natural Life

sport-3340598_1280-1-1280x853.jpg

7 tips om sneller af te vallen met wandelen

Heb je een hekel aan de sportschool en wandel je liever om in shape te komen?

Dat kan natuurlijk ook! Met deze tips ga je lekker afvallen van je wandel-workout!

Loop meer gedurende de dag

Een stuk stevig wandelen gedurende 40-45 minuten 4-5 dagen per week is natuurlijk goed voor je. Maar probeer ook gedurende de dag meer te lopen:

  • Wandel kort na je maaltijden
  • Ga lopend naar de supermarkt
  • Maak een ommetje als je je gefrustreerd of boos voelt, ook goed voor je stemming
  • Neem altijd de trap in plaats van de lift

Maak je wandeling intensiever, dan verbrand je tot 20% meer calorieën

Wissel het wandelen af met het flink verhogen van je tempo gedurende 30 seconden elke 5 minuten

Ga hiken

Woon je in de buurt van bos, duin, heuvels of strand? Ga dan eens lekker hiken, dan bouw je ook spiermassa op, wat je verbranding in rust weer een boost geeft.

Gebruik ook je armen

Okee, het ziet er misschien wat sullig uit, maar gebruik je armen ook bij het wandelen, dan gebruik je ook je bovenlichaam. Nordic-walking is een manier, maar het kan natuurlijk ook zonder de stokken. De armen in 90 graden houden en goed van voren naar achter bewegen tijdens de wandeling.

Gebruik een stappenteller en daag je zelf uit elke dag wat meer stappen te lopen dan de vorige

Bouw het uit naar 10.000 stappen per dag.

Let ook op je voeding

Eet vers en onbewerkt en probeer eens vóór de maaltijd te gaan eten in plaats van erna. Met name in de ochtend wandelen vóór het ontbijt ondersteunt je vetverbranding. Je hebt nl. de hele nacht “gevast” en als je ’s avonds de snacks hebt laten staan na het diner, zit je dan zomaar aan 12 uur of meer vasten. Als je dan eerst gaat wandelen boost je je vetverbranding enorm.

Krachttraining

Onderbreek je wandeling om ook wat krachttraining te doen. Begin klein en bouw het rustig uit. Denk aan opdrukken, squads, walking lunges, of planken.

En vergeet onderweg  niet te genieten!

 

Bron: Myfitnesspal

Yvonne Kuijpers


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Kennismakingsgesprek van 30 min. is gratis!

Kennismakingsgesprek van 30 min. is gratis!

Meld je aan voor maandelijkse inspiratiemail en ontvang de allerbeste tips voor jouw gezondheid.

Je bent succesvol aangemeld